Få hjælp
FAQ (Ofte stillede spørgsmål)
Kreditkort
-
-
For at logge ind på din kreditkortkonto bedes du besøge din udsteder eller banks hjemmeside. Kig på bagsiden af dit Visa-kort, hvor du ofte både kan finde hjemmesiden og et afgiftsfrit telefonnummer. Hvis du har brug for yderligere support, bedes du ringe til Visa ved hjælp af rullemenuen ovenfor.
-
-
For at klage over et gebyr bedes du kontakte din udsteder eller bank ved hjælp af gratisnummeret på forsiden eller bagsiden af dit Visa-kort. I mange tilfælde vil din udsteder eller bank kræve detaljerede oplysninger om transaktionen, før striden om gebyret løses.
-
-
For at se, hvorfor dit kort blev afvist, bedes du kontakte din udsteder eller bank ved hjælp af det afgiftsfri nummer, der findes på forsiden eller bagsiden af dit Visa-kort. Dit kort kan blive afvist af forskellige årsager. Din udsteder eller bank er bedst rustet til at angive den specifikke årsag til afvisning og give vejledning i, hvordan transaktionen skal behandles.
-
-
For at rapportere dit tabte eller stjålne Visa-kort, bedes du besøge vores side med mistede eller stjålne kort Vores dygtige supportteam kan til enhver tid hjælpe dig med at rapportere og blokere dit tabte eller stjålne kort og undersøge, hvis det er relevant, om de kan levere nødtjenester* til dig.
-
-
For at finde en hæveautomat bedes du Visas hæveautomat-finder for at få hæve penge fra over 2 millioner hæveautomater verden over.
Sikkerhed
-
-
Hvis du modtager et opkald eller en e-mail, der beder om dine oplysninger, skal du ikke give dem. Du kan rapportere et telefonsvindelnummer, der bruger Visas navn, ved at kontakte os. Visa ringer ikke til eller e-mailer ikke kortindehavere og anmoder om personlige oplysninger.
-
-
Besøg vores side med mistede eller stjålne kort – hvis identitetstyveriet involverer dit Visa-kort – for at finde ud af, hvordan du blokerer dit kort eller får et nøderstatningskort.
Rejse
-
-
Du kan finde svar på almindelige spørgsmål om rejser - som tilgængeligheden af hæveautomater, nødtjenester og hvordan man får hjælp, når du er i udlandet kan findes i Rejsesupport. Hvis du har spørgsmål om, hvorvidt du har brug for at informere din udsteder om, at du rejser og bruger dit Visa-kort i udlandet, henvises der til din kortudsteders hjemmeside.
-
-
Hvis dit kort er blevet væk, stjålet eller kompromitteret, vil vi samarbejde med din finansielle institution om at godkende og fremskynde leveringen af et nyt kort til dig i en nødsituation, som regel i løbet af 1 til 3 dage. Ring gratis til os (+1 800 847 2911) eller brug et af vores globale afgiftsfri numre fra rullemenuen ovenfor.
Verified by Visa / 3-D Secure
-
-
Som forbruger er der ikke noget, du har brug for, for at tilmelde dig 3-D Secure. Udstedere (en finansiel institution, som en bank eller en kreditforening) håndterer den godkendelse, som 3-D Secure leverer. Dine online transaktioner er sikret gennem Visa, og vores forbedrede sikkerhed gør køb mere problemfrit – samtidig med at du beskyttes mod svindel.
-
-
Som forbruger bør du ikke støde på nogen problemer med 3-D Secure. Hvis du gør det, skal du kontakte din udsteder eller bank for at få flere oplysninger ved hjælp af telefonnummeret på dit kort.
-
-
3-D Secure yder et ekstra lag sikkerhed for e-handelstransaktioner forud for autorisation. Det muliggør udvekslingen af data mellem den forretningsdrivende, kortudsteder og, når det er nødvendigt, forbrugeren for at validere, at transaktionen indledes af kontoens retmæssige ejer. Hvis du er interesseret i at lære mere om, hvordan denne sikkerhedsteknologi bekæmper svindel og giver bedre betalingsoplevelser, kan du besøge 3-D Secure.
Gavekort
-
-
For anvisninger om, hvordan du tjekker saldoen på dit Visa Gavekort, bedes du besøge vores side med saldoen på dit Visa Gavekort.
-
-
Hvis du vil vide mere om aktivering og brug af dit Visa Gavekort, bedes du besøge Visa Gavekortets saldoside.
-
-
For at finde flere nyttige oplysninger om Visa Gavekort, bedes du besøge FAQ-området på Visa Gavekortets saldoside som dækker alt fra hvad du skal gøre, hvis dit Visa Gavekort mistes eller bliver stjålet, til returnering med dit gavekort.
Forretningsdrivende
-
-
Hvis du har bekymringer, der involverer en forhandler, kan du handle med det samme ved at udfylde denne formular.
-
-
Ja – hvis du bruger et Visa-kreditkort, et Visa-betalingskort eller Visa gavekort. Derudover skal forhandleren gøre det klart på salgsstedet (uanset om det er i butikken eller online), at der er et tillægsgebyr. Du kan finde flere oplysninger om ekstragebyrer for forretningsdrivende ved at besøge Visa-regler og politik.
-
-
Generelt må en forretningsdrivende ikke fastsætte et minimums- eller maksimumsbeløb for en Visa-transaktion. Undtagelser gælder dog i USA og amerikanske territorier - som Puerto Rico, De Amerikanske Jomfruøer og Guam. På disse steder og kun for kreditkort kan en forretningsdrivende kræve et minimumstransaktionsbeløb på 10 USD. Hvis du støder på et problem, hvor en forretningsdrivende nægtede at acceptere dit Visa-kort på det grundlag, at forretningsdrivende kræver et minimums- eller maksimumsbeløb på et Visa-debetkort, eller kræver, at købsbeløbet på et kreditkort er større end 10 USD, bedes du underrette din Visa-kortudsteder.