Syv ud af ti voksne i Storbritannien i 2019 brugte internettet til socialt netværk. udvid dit brands tilstedeværelse online ved hjælp af sociale medier.
Det er sandsynligt, at du allerede tænker på at omfavne sociale medier som et værktøj til at inspirere potentielle kunder til at komme i kontakt eller give eksisterende et incitament til at vende tilbage til din virksomhed. I så fald har vi udarbejdet en 4-trins plan for at hjælpe komme i gang:
- Vælg det rigtige sociale websted til din virksomhed: Når du vælger et socialt medieside, skal du tage højde for, hvilke websteder dine kunder bruger, og hvordan de bruger dem. For eksempel vil virksomheder, der sælger til andre virksomheder, få bedre resultater fra en virksomhedsfokuseret social medieside. Virksomheder, der sælger visuelt tiltalende produkter til forbrugere, bør overveje at opbygge en tilstedeværelse på et websted, der er oprettet til deling af fotos.
- Få mest muligt ud af din tid ved at sende, når dine kunder er online: Undersøgelser udført af Statista i 2017 viste, at folk tjekker deres sociale mediekonti på forskellige tidspunkter af dagenii. Brug disse oplysninger til at time dine opdateringer til maksimal succes. For eksempel viser forskningen, at hvis du sælger til britiske forbrugere via Facebook, er det bedste tidspunkt at opdatere din virksomheds Facebook-konto kl.
- Identificer klare mål og opbyg metrics, der hjælper dig med at måle din succes: Hvis dit mål er brandbevidsthed, er det store fremskridt at få 30.000 mennesker til at dele dine indlæg. Hvis du bruger sociale medier til at drive ny forretning, er nye forespørgsler om dit produkt den eneste ydeevneindikator, der virkelig betyder noget.
- Test, gennemgå og lær. Tjek med jævne mellemrum, hvilke af dine opdateringer, der var mest succesrige. De fleste sociale medieplatforme giver dig et dashboard for at se, hvilke af dine opdateringer, der har flest visninger, likes eller delinger. Når du har identificeret de succesrige indlæg, skal du opbygge en teori om, hvorfor de var succesrige; Du kan derefter teste din teori med yderligere indlæg. Lad os f.eks. Sige, at du sender en serie fotos kl. 17, som syntes at skabe flere henvendelser. En opfølgningsserie af fotoindlæg på forskellige tidspunkter af dagen hjælper dig med at afgøre, om det er tid eller indhold, der driver din succes.
Det er svært at se en fremtid uden sociale medier. Og når flere og flere forbrugere tager til disse websteder for at gennemse, booke, gennemgå eller endda købe produkter, er det vigtigt, at virksomhedsejere sætter sig i retning af succes og udvikler en strategi, der vil engagere sig med kunder og fremvise deres produkter og tjenester. Hvis man ikke kommer ombord på sociale medier, betyder det kun, at mærker bliver efterladt, når deres kunder tager deres forretning andre steder.