2 ud af 3 voksne i Storbritannien har brugt sociale medier i de sidste tre måneder, så det er et must at bruge disse platforme til at engagere sig med potentielle kunder og fortælle dem mere om din virksomhed.
I denne praktiske guide deler vi de bedste tip, der hjælper dig med at promovere din virksomhed på sociale medier:
- Fortæl din historie gennem de sociale medier: Der er hundreder, hvis ikke tusinder, brands derude, der inspirerer til det næste look eller den næste wellness-behandling. Hvad gør din virksomhed anderledes? At fortælle en historie om dit brand vil tilskynde potentielle kunder til at finde ud af mere. Har du har en interessant historie om, hvordan du grundlagde virksomheden? Find din historie og fortæl den.
- Skab indhold der fænger: På sociale medier er nøglen kvalitet frem for kvantitet. Din kanal er en udvidelse af din virksomhed: post kun billeder, du er stolt af. Tænk også på andre indholdsformater - korte videoer, når de er gode, tiltrækker opmærksomhed. 'Før' og 'efter' billeder, der viser dine kunders nye frisurer, negle eller skønhedsbehandlinger, fungerer godt, ligesom videodemoer om, hvordan man genskaber berømtheders frisurer; tip og vejledninger til 'hvordan man' og produktanmeldelser fra gæstebloggere eller kunder.
- #Getnoticed: Med så mange mærker, der kæmper om øjenkugler, kan du øge din synlighed ved at finde og bruge populære hashtags. Hashtags gør det nemt for brugerne at finde aktuelle oplysninger på sociale platforme. Populære hashtags i branchen har inkluderet f.eks. #Instabeauty, #naturalhaircommunity - en hurtig online-søgning vil afsløre, hvilke du kan bruge. Par disse med billeder i høj kvalitet, og brug dem strategisk - ikke hele tiden. Mange mærker grupperer dem i slutningen af indlægget, så indholdet, der kommer på forhånd, er stadig læseligt.
- Tilskynd dine kunder til at handle: I sidste ende er målet at drive interesserede kunder til dit websted for at gennemse dine produkter eller bestille en aftale. Sørg for at opmuntre dine potentielle kunder til at gøre det ved at tilføje et klart link fra dine sociale medier og til dit webside eller webshop.
- Planlæg kreativt indhold:Der er værktøjer derude, der giver dig mulighed for at oprette og planlægge en række sociale opdateringer fra en enkelt platform, hvilket er en meget mere effektiv måde at administrere mange forskellige sociale profiler på. Disse hjælper dig med at uploade, planlægge og administrere dine indlæg på tværs af alle relevante kanaler.
- Hold trit med trends: Frisurer, den nyeste neglelak, behandlinger og mere har sæsonbetonede tendenser, der ændrer sig i overensstemmelse hermed. Disse tendenser kan også være drevet af begivenheder som Valentinsdag. Ved at udnytte disse datoer for at tilbyde kampagner eller rabatter får du sandsynligvis flere tilhængere undervejs.
Skønhedsvirksomheder online blomstrer takket være sociale medier. Fra at promovere de nyeste frisurer til inspirerende kunder, give rabatter og opbygge dit brands look og feel, omfavne sociale medier vil give din skønheds-og frisørsalon et kraftfuldt værktøj til at vækste din virksomhed.