"Britiske shoppere bruger 1 ud af 5 pund på onlineløb*. Det betyder, at der er enorme muligheder for vækst. På den ene side kan mursten- og mørtelbutikker udvide deres kundeservice med salg døgnet rundt. På den anden side, kan nye onlinebutikker skabe en tilstedeværelse med relativt små investeringer. I begge tilfælde kan det at følge nogle få enkle retningslinjer hjælpe med at øge chancen for succes.
Hvordan sælger du online
"Din onlinebutik har muligvis lavere drifsomkostninger end en butik på en hovedgade, men du skal arbejde hårdere for at bringe dine kunder ind og holde på dem. Faktisk er den gennemsnitlige tid på websider for online-shoppere under fire minutter **.
Ligesom fysiske butikker har en række strategier til at tiltrække og fastholde deres kunder, såsom at placere de mest populære varer i øjenhøjde, så skal din onlinebutik være let at finde rundt i."
Gode råd
- Organiser dine produkter i logiske kategorier. Brug billeder i høj kvalitet, nøjagtige beskrivelser og opdaterede priser / kampagner. svensk hub översättning.
- Undgå at overbelaste dine kunder med knapper de kan klikke på eller sider, som skal åbnes. Ideelt set bør en kunde være i stand til at gennemføre et køb med 4 til 6 klik.
- Undgå at overbelaste dine kunder me acd knapper, de kan klikke på, eller sider, der skal åbnes. Ideelt set bør en kunde være i stand til at gennemføre et køb med 4-6 klik. Hold din branding (logo, farver, stemmetone) konsistent. Din onlinebutik er muligvis det eneste sted hvor dine kunder interagerer med din virksomhed.
Spred budskabet
Oplys dine fysiske kunder om, at du også har en onlinebutik. Det betyder ikke nødvendigvis at du mister kunder i din fysiske butik – research viser at kunder stadig foretrækker at shoppe fysisk. Hvis du derimod kan få dine kunder til at også at bruge din onlinebutik, kan de jo besøge din butik uden for din normale åbningstid. Husk at opfordre dem til at dele deres mailadresse, så du kan sende dem nyhedsbrev, tilbud og lignende.
Tilbyd dem eksklusive muligheder for VIP eller pre-sale.
Vær opmærksom på logistik
At starte en onlinebutik er en spændende proces fra et forretningsmæssigt og kreativt synspunkt. Men det er fristende at gå, før du kan kravle. Det kan være lettere for dine kunder at finde dig i en onlinebutik, men det er også lettere for utilfredse kunder at dele negative oplevelser. Hav det med i dine overvejelser.
Gode råd:
- Sørg for, at du har en glat forsynings- og distributionsproces, inden du går live.
- Hvis du tilbyder levering næste dag, skal du teste det, inden du starter, især hvis du arbejder med en tredjepartsdistributør.
- Opret en automatisk e-mail-proces, der dækker: ordrebekræftelse, faktura og modtagelse, forsendelsesmeddelelser og feedbackanmodninger.
Udfør regelmæssig vedligeholdelse
Mindre end to tredjedele af små virksomheder har en webside, så du er foran dem, når du endelig starter din onlinebutik. Men den største fejl er at antage, at arbejdet slutter der.
Gode råd
- Tjek dine sikkerhedsindstillinger og rapporter regelmæssigt for at holde dig opdateret på nye trusler.
- Sæt en tidsplan (ugentlig eller månedlig) til kontrol af produkt opdateringer, korrekte priser, og links stadig er aktive.
- Tag dig tid til at gennemgå din webstedsanalyse og rapportering. Du finder måske ud af, at en bestemt side har en høj afvisningsprocent, kun for at opdage, at en knap er inaktiv.
- Med enhver webside er konstante justeringer og forbedringer nøglen til succes.
Klar til at tage din markedsføring til det næste niveau? Se vores anbefalinger
Anbefalede værktøjer og tjenester
Oplev de værktøjer og tjenester, du har brug for, for at være åben 24/7
Shopify
Shopify er en e-handelsplatform der giver brugerne alt hvad de har brug for for at starte, køre og vokse en virksomhed.
Squarespace
Squarespace er en alt-i-en-platformudbyder, der giver dig alt hvad du behøver for at få dit websted til at skille sig ud.
Redskaber, artikler og anbefalinger leveres "SOM DET ER" og er kun beregnet til informationsformål og bør ikke påberåbes til operationel, markedsføring, juridisk, teknisk, skattemæssig, finansiel eller anden rådgivning. Se her [https://www.visa.dk/legal.html] for yderligere juridiske betingelser i forbindelse med din brug af visa Digitale Redskaber og tjenester