I Storbritannien bruger 9 ud af 10 voksne internettet og 1 ud af 5 pund bliver brugt på onlinekøb, så hvis du driver en lille virksomhed, bør det være din prioritet at oprette et website.
Hvis du ønsker at få din virksomhed online, hvem er så bedre at bede om hjælp end Wordpress? Vi satte os ned med dem og formulerede 6 tip til internetsucces for mindre virksomheder:
- Fokuser på det grundlæggende: De fleste kunder beslutter inden for et øjeblik, om de vil browse på og købe fra et webside, derfor er hurtighed og ydeevne vigtig. En god webpartner vil sikre, at store filer såsom billeder hurtigt downloades fra din webside, så dine kunder ikke venter utålmodigt. WordPress.com håndterer alt dette automatisk for dig - det er ikke nødvendigt at bruge tid på at konfigurere indstillinger.
- Start dit online salg tidligt: At lade folk købe direkte fra dit webside gør det lettere for dine kunder at købe direkte fra dig, mens de sidder derhjemme. WooCommerce udfører det hårde arbejde ved at sælge online og hjælper dig med at oprette en digital butiksfacade til din virksomhed.
- Indholdet er det fundamentale: Planlæg hvad folk skal se og opleve, når de besøger dit webside. Mange besøgende på dit webside vil ikke købe med det samme, så giv dine besøgende andre grunde til at komme tilbage: vejledningsguider er nyttige til potentielle kunder, ligesom skabeloner, der hjælper dem med at planlægge et projekt relateret til det produkt eller den service, du sælger. Du får muligvis ikke direkte salg med det samme, men hvis du kan hjælpe dine kunder med at udføre deres arbejde, vender de tilbage til dit webside.
- Aktiver websidesøgning: Kunder forventer at kunne besøge en butik og søge efter specifikke ting som blå damesko. Visning af de mest relevante produkter øger sandsynligheden for, at de når til betalingen. WooCommerce Product Search extension er en vi stærkt anbefaler.
- Opgrader funktionaliteten i takt med at din virksomhed vokser: Start med det fundamentale, inden du tilføjer avancerede funktioner som abonnementer, bookinger og medlemskaber. Hvis du sælger noget nyt eller tester en ny vare, kan du overveje at teste, hvor modtagelige dine kunder er, før du aktiverer avancerede funktioner såsom bookinger.
- Dit websideer dit primære online hjem: At have sociale medier tilkoblet din virksomhed såsom Facebook, Instagram, Google My Business og Pinterest kan udvide rækkevidden og engagementet for din virksomhed. Forbind dem alle til dit webside problemfrit gennem brugervenlige værktøjer, der kan både linke og vise dem på dit webside.
Hvis du leder efter en alt-i-én-platform, er WordPress.com her for at hjælpe.