Automatisk køberbeskyttelse når du handler online med Visa
Ved betaling med dit Visa-kort online er du dækket af køberbeskyttelse fra både danske og udenlandske sites. Køberbeskyttelsen har ingen øvre beløbsgrænse for værdien af de varer, du ønsker at reklamere over.
Du kan få dine penge tilbage * når du har betalt med dit Visa-kort og:
- Hvis du har været udsat for online svindel
- Hvis din vare ikke leveres
- Hvis du modtager en forkert vare
- Hvis din vare er beskadiget ved levering
- Hvis dit rejsebureau eller flyselskab går konkurs før eller under din rejse
Sådan fungerer køberbeskyttelsen
I første omgang bør du altid kontakte butikken eller virksomheden, som du har handlet hos. Normalt løses problemet på den måde. Hvis ikke, skal du kontakte din bank hurtigst muligt og indgive en reklamation vedrørende dit online køb. Hos din bank kan du desuden finde flere svar på, hvornår køberbeskyttelsen er gældende.
Føl dig tryg ved betaling med Visa-kort online
Hvis du har været udsat for svindel eller identitetstyveri, eller hvis en anden bruger dit Visa-kort, kan du kan få dine penge tilbage. Det betyder, at du ikke behøver at føle dig utryg, når du surfer og shopper på nettet. Dine køb er beskyttede fra det øjeblik, du foretager købet, indtil du har varerne i dine hænder. Hvis varerne er beskadigede eller udebliver, kan du få dine penge tilbage. *
* Pengeinstitutternes betingelser gælder. Din ret til erstatning kan være begrænset af din banks vilkår og betingelser.